Penerapan Metode Bervariasi Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Pada Mata Pelajaran Matematika Bagi Siswa Kelas I SDN Ponik
Keywords:
Metode Variasi, PrestasiAbstract
Abstrak: Dilaksanakan Penelitan Tindakan Kelas dengan tujuan untuk mendeskripsikan Penerapan Metode Bervariasi dalam meningkatkan Prestasi Belajar Matematika Pada Siswa Kelas I SDN Ponik Tahun 2016/2017. Metode pengumpulan data: observasi, dokumentasi, dan tes. Diperoleh pada siklus pertama Yang mencapai nilai 6 keatas sejumlah 7 siswa yakni 25 %. Pada siklus dua yang mencapai nilai 7 ke atas sejumlah 17 atau 60,71 %. Dan pada siklus tiga yang mencapai nilai 7 ke atas sejumlah 23 siswa atau 82,12 %. Berdasarkan data analisis dan pembahasan maka dapat disimpulkan bahwa Prestasi Belajar Mata Pelajaran Matematika Siswa SDN Ponik Kelas 1 semester II dapat ditingkatkan melalui metode Bervariasi. Abstract: Classroom Action Research was carried out with the aim of describing the Application of Varied Methods in improving Mathematics Learning Achievement in Class I Students of Ponik Elementary School in 2016/2017. Data collection methods: observation, documentation, and tests. Obtained in the first cycle which reaches a value of 6 and above a number of 7 students, namely 25%. In the second cycle that reaches a value of 7 and above a number of 17 or 60.71%. And in the third cycle that reaches a value of 7 and above a number of 23 students or 82.12%. Based on data analysis and discussion it can be concluded that the Learning Achievement of Mathematics Subjects at Ponik Elementary School Class 1 semester II can be improved through Varying methods.Published
2021-08-07
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2018 Jurnal Pemikiran dan Penelitian Pendidikan Matematika (JP3M)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.