Pengaruh Kualitas Pembelajaran dan Minat Belajar Terhadap Hasil Belajar Mahasiswa Akuntansi Pada Mata Kuliah Matematika Ekonomi

Authors

  • Nelly Budiyarti Universitas Pamulang

Keywords:

Learning Quality, Learning Interest, Learning Outcomes

Abstract

The quality of learning and interest in learning allows student learning outcomes to increase. It is hoped that the quality of learning and student interest in learning will be high to achieve high learning outcomes. This study aims to see that the quality of learning and student interest in learning has an effect on improving student learning outcomes in Accounting Economics Mathematics courses. This research is a survey research using path analysis technique, where there are two exogenous variables and one endogenous variable. Exogenous variables are learning quality and learning interest, while endogenous variables are learning outcomes. The results of this study are Learning Quality has a direct positive effect on Learning Outcomes, Learning Interest has a direct positive effect on Learning Outcomes, and Learning Quality has a direct positive effect on Student Learning Interest.

References

Budiyarti, N. (2017). Pengaruh Kecerdasan Emosional dan Motivasi Berprestasi Terhadap Minat Belajar Mahasiswa Akuntansi Pada Mata Kuliah Statistika di Universitas Pamulang. Paedagoria | FKIP UMMat, 8(1), 64. https://doi.org/10.31764/paedagoria.v8i2.159

Fadila, D. O., & Listiadi, A. (2016). Pengaruh Hasil Belajar Pengantar Akuntansi, Matematika Ekonomi Dan Minat Belajar Terhadap Tingkat Pemahaman Akuntansi dengan Kepercayaan Diri sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Pendidikan Akuntansi, 03(6), 1–8.

Fadillah, A., & Baist, A. (2017). HUBUNGAN MOTIVASI DAN PERILAKU TERHADAP HASIL BELAJAR MATA KULIAH MATEMATIKA EKONOMI. Prima: Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1), 43. https://doi.org/10.31000/prima.v1i1.253

Hernaeny, U., & Alfin, E. (2016). Pengaruh Strategi Pembelajaran Elaborasi terhadap Hasil Belajar Matematika ditinjau dari Motivasi Belajar. Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA, 5(3). https://doi.org/10.30998/formatif.v5i3.644

Larasati, N., Susongko, P., & Isnani, I. (2017). Literasi Matematika Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Pancasakti Tegal. Jurnal Pendidikan MIPA Pancasakti, 1(1), 35–42.

Nurdyansyah, & Toyiba, F. (2016). Pengaruh strategi pembelajaran aktif terhadap hasil belajar pada Madrasah Ibtidaiyah. Tekpen, 1(2), 929–930.

Pramayanti, A. D., & Listiadi, A. (2016). Pengaruh Kecerdasan Emosional, Hasil Belajar Matematika Ekonomi, Dan Perilaku Belajar Terhadap Tingkat Pemahaamn Akuntansi Dengan Kepercayaan Diri Sebagai Variabel Moderating. Jurnal Pendidikan Akuntansi, 00(00), 1–10.

Purnama, I. M. (2016). Pengaruh Kecerdasan Emosional dan Minat Belajar Terhadap Prestasi Belajar Matematika di SMAN Jakarta Selatan. Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA, 6(3). https://doi.org/10.30998/formatif.v6i3.995

Qomariah, L. N. &. (2017). Metode Penelitian Survey. In Progress in Physical Geography (Vol. 14). https://doi.org/10.1177/0309133309346882

Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R & D.Bandung:Alfabeta. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R & D.Bandung:Alfabeta. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004

Wahyuni, R., & Nurhayati, N. (2019). Kemandirian Belajar Mahasiswa Melalui Blended Learning Pada Mata Kuliah Matematika Ekonomi. Al-Qalasadi : Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 3(2), 76–81. https://doi.org/10.32505/v3i2.1367

Widayati, A. (2012). Metode Mengajar Sebagai Strategi Dalam Mencapai Tujuan Belajar Mengajar. Jurnal Pendidikan Akuntansi Indonesia, 3(1). https://doi.org/10.21831/jpai.v3i1.836

Downloads

Published

2021-09-28

Issue

Section

Articles